[:en]

On 18 March 2022, a grand opening of the new terminal complex of the Samarkand International Airport took place.

The project for the construction of a new terminal worth more than US$83 million was implemented as part of the first public-private partnership agreement in the history of aviation in Uzbekistan between the FE LLC Air Maracanda and the state partner JSC Uzbekistan Airports. The construction work was carried out by Enter Engineering based on the architectural solution of the Turkish design and engineering company Kiklop.

The new airport complex was built according to international standards, taking into account the requirements for servicing passengers with limited mobility. The terminal includes 29 check-in counters, 8 boarding gates, 4 airstairs, 10 passport control booths and 6 E-gates for departing passengers, as well as 15 passport control booths for arriving passengers.

The new terminal allows to increase the number of scheduled flights from 40 to 120 flights per week, and the modernization of the apron has increased the number of aircraft parking spaces to 24.[:uz]18 mart, 2022 yil.  Mirzo Ulug‘bekning “Ziji jadidi Ko‘ragoniy” kitobining ochiq holdagi qiyofasida “Samarqand” xalqaro aeroporti foydalanishga topshirildi.

1967 yildan buyon ishlab kelayotgan “Samarqand” xalqaro aeroporti bugungi zamon talablariga javob bermay qolgan edi. 2019 yilda Samarqand shahrida sayyohlar hamda tijorat uchun barcha qulayliklarga ega bo‘lgan yangi loyihadagi aeroport qurilishi boshlandi.

“Samarqand” xalqaro aeroportini yirik transport xabiga aylantirish bo‘yicha chora-tadbirlar dasturi ishlab chiqiladi. Bunda mahalliy yo‘nalishlar bo‘yicha parvozlar soni haftasiga 7 tadan 20 tagacha, geografiyasi 4 ta yo‘nalishdan 5 taga oshiriladi.

Xalqaro yo‘nalishlar bo‘yicha parvozlar soni haftasiga 25 tagacha, geografiyasi 4 ta yo‘nalishdan 8 tagacha ko‘paytiriladi.

“Ochiq osmon” rejimini joriy etish hisobiga 8 ta xorijiy aviakompaniyani jalb qilish va 17 ta yangi muntazam xalqaro yo‘nalishlarni yo‘lga qo‘yish nazarda tutiladi. Shuningdek, yangi aeroport foydalanish barobarida uchish-qo‘nish yo‘lagi barpo etildi, zamonaviy radioaloqa va yoritish tizimi qurildi, 4 ta yangi trap tayyorlandi. Hududda 70 ta samolyot, 700 ta engil avtomobillar uchun maxsus bekatlar qurildi.

Bundan tashqari, turistlar oqimni keskin ko‘paytirish maqsadida “Samarqand” xalqaro aeroportning mahalliy temir yo‘l va avtobus qatnovlariga bog‘langan.

Ushbu aeroport transport sohasida davlat- xususiy sheriklik asosida amalga oshirilgan  ilk loyiha hisoblanadi. Xususiy hamkor va kompaniya boshqaruvchisi bo‘lib “Air Marakanda” mas’uliyati cheklangan jamiyati ishtirok etdi.

Xususiy sherik: “AIR MARAKANDA” MChJ XK

Davlat sherigi: “Uzbekistan Airports”AJ

Loyiha qiymati: 83 mln. AQSh dollari

Loyiha muddati: 20 yil[:ru]

18 марта 2022 года  в Самарканде прошло торжественное открытие нового терминала международного аэропорта.

Здание терминала аэропорта напоминает раскрытую книгу, и это не случайно. Такая архитектура символизирует труд жившего в Узбекистане ученого Мирзо Улугбека «Зижи жадиди Курагоний» («Новая астрономическая таблица Курагони»).

Новый аэровокзальный комплекс построен по международным стандартам c учетом требований по обслуживанию маломобильных пассажиров. Терминал включает 29 стоек регистрации, 8 выходов на посадку, 4 телескопических трапа, 10 кабин паспортного контроля и 6 Е-gate для вылетающих пассажиров, а также е 15 кабин паспортного контроля для прилетающих пассажиров. Другие улучшения включают 3,1 км взлетно-посадочной полосы, 24 парковочных мест.

Новый терминал позволит увеличить количество регулярных рейсов с 40 до 120 рейсов в неделю, а модернизация перрона позволила увеличить число мест для стоянок воздушных судов до 24.

Проект строительства нового терминала стоимостью 83 миллионов долларов был реализован благодаря первому в истории авиации Узбекистана договору государственно-частного партнерства.

Частным партнером выступило ООО «Эйр Мараканда».

Частный партнер: ООО «ЭЙР МАРАКАНДА» ИП

Государственный партнер: АО «Аэропорты Узбекистана»

Стоимость проекта: 83 млн. грн. доллары США

Продолжительность проекта: 20 лет[:]